Why monitoring OTT ad insertion should be part of your streaming workflow

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Why monitoring OTT ad insertion should be part of your streaming workf…

OTT 광고 삽입 모니터링이 스트리밍 워크 플로의 일부인 이유


OTT 플랫폼 덕분에 시청자는 인터넷에 연결된 거의 모든 기기에서 언제든지 모든 콘텐츠를 스트리밍 할 수 있습니다. 
업계 조사에 따르면 OTT 플랫폼의 비디오 조회수는 지난 해 기하 급수적으로 증가했으며 계속 증가하고 있습니다.

점점 더 많은 TV 시청자가 OTT 플랫폼을보고 있기 때문에 광고주는 그들과 함께 움직이고 있습니다. 
OTT 플랫폼에 광고하면 몇 가지 주요 이점이 있습니다.

  • 많은 잠재 고객에게 도달 할 수 있습니다.
  • OTT 플랫폼의 광고는 관련 잠재 고객을 타겟팅 할 수 있습니다
  • OTT 플랫폼에서 시청자의 선호도에 따라 광고를 동적으로 삽입 할 수 있습니다.
  • OTT 플랫폼은 피드백을 제공하므로 광고주는 광고의 영향과 효과를 측정 할 수 있습니다.

이 모든 것이 OTT 광고를 OTT 서비스 제공 업체의 수익성있는 비즈니스 모델의 핵심 부분으로 만듭니다.

실제로, 수십 개의 글로벌 및 수백 개의 지역 OTT 제공 업체 중 일부가 구독 및 PPU 모델로 성공한 반면, 광고 기반 모델은 높은 수익을 창출 할 수있는 잠재력으로 인해 점점 인기를 얻고 있습니다. OTT 광고가 효과가 있다는 증거를 위해, Hulu가 처음으로 광고에서 10 억 달러 이상을 벌었고 Roku의 사업이 지난해 거의 두 배 가까이 증가했다는 최근 보고서를 볼 필요가 없습니다.

공급자가 시청자의 선호도에 따라 원활하게 광고를 게재 할 수 있도록하는 동적 광고 삽입으로 인해 가능합니다. 이 모든 것은 OTT의 피드백 루프로 가능합니다. 클라이언트 측 또는 서버 측에서 광고를 OTT 미디어 스트림에 삽입 할 수 있으며 삽입 결정은 광고 서버 내 분석에서 비롯됩니다.


복잡성으로 인한 오류

그러나 기존 브로드 캐스트와 비교할 때 OTT 워크 플로는 여러 프로필 및 비트 전송률을 가진 여러 장치에 배달하기 때문에 훨씬 더 복잡합니다. 다른 미디어 소스에서 제공되는 컨텐츠는 다시 인코딩, 코드 변환 및 다른 프로파일로 패키지됩니다.

동적 광고 삽입은 이미 복잡한 OTT 워크 플로에 추가됩니다. 예를 들어 라이브 브로드 캐스트와 같은 기존의 선형 워크 플로와 마찬가지로 서버는 광고를 삽입하고 정확한 순간에 라이브 컨텐츠로 돌아와야합니다. 그러나 기존 워크 플로와 달리이 작업은 여러 장치에서 동일한 콘텐츠를 보는 소비자가 동시에 여러 프로필에 대해 발생할 수 있습니다.

이러한 복잡성으로 인해 잘못된 시간에 또는 잘못된 형식, 해상도 또는 가로 세로 비율로 잘못된 광고를 재생하는 등 몇 가지 가능한 문제가 발생할 수 있습니다. 이러한 오류를 방지하기 위해 스트림에 광고를 삽입 할 위치, 지속 시간 및 기타 중요한 세부 정보를 나타내는 광고 마커가 스트림에 있습니다.


복잡성을 극복 한 자동 모니터링

OTT 광고 삽입에서 오류의 복잡성과 오류 가능성을 감안할 때, 정확한 광고가 제 시간에 재생되고 광고 재생에 오디오 / 비디오 결함이 없는지 확인하는 것이 중요합니다. 즉, 광고 마커의 올바른 배치, 타겟팅 된 광고의 빈도 및 기간, 해상도 및 비트 전송률 등을 주시해야합니다.

그러나 콘텐츠가 스트리밍되는 동안 모든 검사를 실시간으로 수동으로 수행하는 것은 불가능합니다. 자동 모니터링이 그 해답입니다.

연중 무휴 24 시간 운영되는 모니터링 시스템은 선형 스트림에서 시작하여 소비자가보고있는 모든 컨텐츠 (모든 형식)로 끝나는 전체 엔드 투 엔드 워크 플로우를 감사 할 수 있습니다. 체인에서 문제가 발생하는 위치와 함께 의미있는 경보를 실시간으로 제공 할 수 있으므로 서비스 제공 업체는 시청자에게 영향을 미치기 전에이를 신속하게 해결할 수 있습니다.

올바른 시스템은 사용자 정의 자동 또는 수동 일정에 따라 VOD 및 라이브 ABR 컨텐츠를 모니터링합니다. ABR 패키지 규정 준수, 매니페스트 및 재생 목록 구문, 다운로드 오류, 콘텐츠 품질 등과 관련된 불일치를 확인합니다. 또한 확인합니다 :

  • MPD 또는 HLS 재생 목록 및 종료 시간, 시간, 광고 기간 등에 각각의 광고 마커가 있습니다.
  • 변형에서 일관성없는 광고 시작 세그먼트
  • 광고 기간
  • 광고 간 최소 및 최대 콘텐츠 기간
  • 광고 세그먼트의 다운로드 실패 또는 지연
  • 광고 슬롯에 오래된 매니페스트
  • 광고 청크의 ABR 준수 문제
  • 광고 스트림 내의 오디오 및 비디오 품질 문제

OTT 광고 수익의 중요성이 점점 높아지고 있다는 점을 고려하면 OTT 광고 삽입을 모니터링하는 것은 OTT 서비스 제공 업체의 핵심 전략에서 중요한 부분입니다. 총체적이고 진정한 엔드 투 엔드 자동 모니터링 솔루션은 원활한 광고 삽입과 우수한 품질의 경험을 보장하고 점점 더 급증하는 OTT 시장에서 공급자에게 경쟁력을 제공 할 수 있습니다.


Why monitoring OTT ad insertion should be part of your streaming workflow

Thanks to OTT platforms, viewers can stream any content at any time on just about any Internet-connected device. According to industry research, video views on OTT platforms have grown exponentially in the past year and keep rising.

Since more and more TV viewers are watching OTT platforms, advertisers are moving with them. There are some key benefits of advertising on OTT platforms:

  • They are able to reach large a amount of audiences
  • Ads on OTT platforms can be targeted to the relevant audience
  • On OTT platforms ads can be inserted dynamically based on viewers’ preferences
  • OTT platforms provide feedback, so advertisers can gauge the impact and effectiveness of the ads.

All of this makes OTT advertising a key part of any OTT service provider’s profitable business model.

In fact, while some of the tens of global and hundreds of regional OTT providers have had success with subscription and pay-per-view models, ad-based models are increasingly popular because of their potential to generate high revenues. For evidence that OTT advertising works, we need look no further than recent reports that Hulu earned more than $1 billion from ads for the first time, and that Roku’s business nearly doubled over the past year.

It’s all possible because of dynamic ad insertion, which allows providers to serve advertisements seamlessly on the fly based on viewers’ preferences. All of this is possible with the feedback loop in OTT. Ads can be inserted into the OTT media stream either on the client side or the server side, with insertion decisions stemming from analytics within the ad server.


Complexity Can Breed Errors

Compared with traditional broadcast, however, OTT workflows are much more complex, as they involve delivery to multiple devices with multiple profiles and bit rates. The content coming from different media sources is re-encoded, transcoded, and packaged into different profiles.

Dynamic ad insertion adds to the already complicated OTT workflow. Like in any traditional linear workflow — a live broadcast, for example — the server must insert an ad and return to the live content at a precise moment. But unlike in traditional workflows, this action might need to happen for multiple profiles at the same time for consumers watching the same content on different devices.

That complexity can lead to errors, such as playing the wrong ads at the wrong times or in the wrong format, resolution, or aspect ratio, to name just a few possible issues. To help combat those errors, there are ad markers in a stream that indicate where to insert the ad in the stream, how long the duration should be, and other vital details.


Automatic Monitoring Overcomes Complexity

Given the complexity and potential for error in OTT ad insertion, it’s critically important to make sure the correct ad plays on time and that ad playout is free from any audio/video glitches. That means keeping an eye on things like correct placement of ad markers, frequency and duration of targeted ads, resolution and bit rate, and much more.

Yet it’s impossible to perform all of those checks manually in real-time while the content is being streamed. Automatic monitoring is the answer.

A monitoring system running 24/7 can audit the complete end-to-end workflow starting with linear streams and ending with whatever content the consumer is watching – in any format. It can provide meaningful alarms in real time, along with where issues are occurring in the chain, so service providers can quickly resolve them before it affects the viewer.

The right system will monitor ABR content, both VOD and live, on a user-defined automated or manual schedule. It will check for inconsistencies pertaining to ABR package compliance, manifest and playlist syntax, download errors, content quality, and more. It will also check for:

  • The presence of respective ad markers in MPD or HLS playlists and out time, in time, ad duration, etc.
  • Inconsistent ad start segments across variants
  • Duration of ads
  • Minimum and maximum duration of content between ads
  • Download failure or delay for ad segments
  • Stale manifests in ad slots
  • ABR compliance issues in ad chunks
  • Audio and video quality issues within an ad stream

Considering the ever-increasing importance of OTT ad revenue, monitoring OTT ad insertion is a crucial part of any OTT service provider’s core strategy. A holistic, truly end-to-end automatic monitoring solution can help ensure seamless ad insertion and superior quality of experience, and give providers a competitive edge in the increasingly burgeoning OTT market.

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